index - 35ème Conférence Internationale Francophone sur l'Interaction Humain-Machine

Extended proceedings of the 35th International Francophone Conference on l'Interaction Humain-Machine

The IHM’24 conference, supported by the French-speaking Association of Human-Machine Interaction (AFIHM), is the ideal place for discussions on the latest advances in Research, Development and Innovation in Human-Machine Interaction. It will take place from March 25 to 29, 2024 in Paris, France.

Keywords

Artefact proto-frictionnel Apprentissage Présence Interaction collaborative ATC communication Automation Surprise Learning User interface Auditory Guidance Analyse Socio-Technique Raycasting Immersion Dessin Serious game Réalité augmentée Accessibilité Presence Conscience de la Situation Sketch Augmented Reality Apprentissage automatique interactif Visualisation de données Actionnement pneumatique Accessibilité du Web Human-Computer Interaction Assistive Technology Santé Haptic feedback Prédiction de caractères Accessibility Activité physique Ethics Réalité virtuelle Expérience utilisateur Apprentissage des logiciels Agent Cognitif Alternative text Collaborative Interaction Enseignement automatique Acceptability Aiming Task Actuated tangible interactions Aeronautique Virtual Reality Autopilot Situation Awareness Surgery Escalade de difficulté Analyse sportive ACP Aviation Finger pointing IHM Éthique HCI Cible physique Interaction technique Auto-ethnographie Machine Teaching User-centered design Models Réalité Virtuelle Interactive Machine Learning Pointage du doigt Acceptabilité Aeronautics Adaptabilité Data visualisation Physical target Clavier virtuel à défilement automatique Auditory feedback Design industriel SHCI Active lubrication Techniques d’interaction Character prediction Application mobile Collaboration AAC Aéronautique Health Virtual scanning keyboard Artificial Intelligence Design study IHM Soutenable Sports analysis Industrial design Apprentissage des gestes Étude de conception Rehabilitation Modèles Auditory impairments Autoethnography Approche participative VR Interface utilisateur Accident Vasculaire Cérébral Lead climbing Adaptability Rééducation