La scène infinie de Giordano Bruno - Centre Transdisciplinaire d'Epistémologie de la Littérature et des Arts vivants
Article Dans Une Revue K : Revue trans-européenne de philosophie et arts Année : 2020

La scène infinie de Giordano Bruno

Résumé

In this paper, we propose to consider how Giordano Bruno's thought of infinity challenges the Renaissance or baroque concept of the theatrum mundi. The universe can not be a theatre. Yet, the theatre dispositive keeps coming back in the philosopher's work, but as a redefined theater, constantly problematizing its limits and the spectatorship. And then, in Il Candelaio, Bruno seems to us to define what would be a theatre of vicissitudes, in a kind of landscape theatre, which resonates with certain contemporary experiments.
Fichier principal
Vignette du fichier
9.%20Herv%C3%A9.pdf (228.88 Ko) Télécharger le fichier
Origine Accord explicite pour ce dépôt

Dates et versions

hal-04750922 , version 1 (24-10-2024)

Identifiants

  • HAL Id : hal-04750922 , version 1

Citer

Stéphane Herve. La scène infinie de Giordano Bruno. K : Revue trans-européenne de philosophie et arts, 2020, 4, pp.45-64. ⟨hal-04750922⟩
0 Consultations
0 Téléchargements

Partager

More